29. března (Velký pátek) SHOWROOM OTEVŘENO - 31. března & 1. dubna (Velikonoce) SHOWROOM ZAVŘENO - neděle 7. dubna EXTRA OTEVŘENO 10:00-14:00


Ernest Praag

Jmenuji se Ernest Praag, majitel a ředitel E&R Classics. Po studiích na HEAO v Bredě jsem začal pracovat jako marketingový manažer v zásilkové společnosti. Po 10 letech jsem koupil akcie společnosti a postoupil na pozici generálního ředitele. V roce 2006 jsem se rozhodl prodat své akcie a svůj klasický automobilový koníček jsem proměnil v práci.

Růst ERClassics v průběhu let
V roce 2008 jsem založil ERClassics, se kterým jsme začali v malé budově v Kaatsheuvel. V počáteční fázi jsme měli 3 segmenty: svatební pronájem klasických vozů, prodej klasických vozů a s tím spojená autodílna. V roce 2010 jsme se přestěhovali do Dongenu, kde jsme v průběhu let díky růstu přešli z 1 budovy na 6 budov. Kvůli davům jsme se v roce 2011 rozhodli ukončit svatební půjčovnu a plně se zaměřit na prodej klasických vozů a naši dílnu.

500 klasických vozů a youngtimerů skladem
Na začátku roku 2014 byla tato krásná nemovitost ve Waalwijku k dispozici a já ji koupil. Všechno jsme posunuli a tady si krásné klasiky přijdou na své ještě lépe. Mezitím máme ve Waalwijku 3 budovy, protože jinak je kapacita na to množství aut příliš malá. Aktuálně máme skladem 500 klasických vozů a youngtimerů.

Ron (vedoucí dílny) a já spolu pracujeme od začátku E&R Classics v roce 2008. Po všech těch letech to stále jde skvěle. Na to můžeme být hrdí. Navíc jsem hrdý na to, že jsme příjemný, pracovitý tým, který všechny sdílí stejnou vášeň pro klasická auta.

Moje úplně první auto byla jasně žlutá Honda Civic 1. typ z roku 1973. Stála tehdy 750 guldenů, což je dnes v přepočtu asi 330 eur. S tímto autem jsem byl velmi spokojený a hodně s ním jezdil, ale po nějaké době začal spotřebovávat olej. Ne jen trochu oleje, ale asi tolik, jako dřív na benzín. Měl jsem proto v zadní části kufru kanystry s olejem, abych ho v případě potřeby doplnil. V roce 2018 jsem v Belgii našel plně zrestaurovaný příklad a dal jsem mu pěkné místo ve své vlastní sbírce.

Moje vysněné auto je Bentley Speed ​​Six z roku 1930
Mým absolutním vysněným vozem je Bentley Speed ​​Six z roku 1930 v British Racing Green. Kromě toho si také myslím a Jaguar Zámek vnější kapoty typu E série 1 s plochou podlahou z roku 1961 je fantasticky krásná klasika. mám rád Jaguar nejlépe v bronzově šedé s modrým vnitřkem.

Předpokládejme, že jste museli někoho odvézt. Kdo by to byl a proč?
Je spousta lidí, které bych rád svezl, na to bychom si museli pronajmout klasický autobus…

Kvůli mé lásce k hudbě bych si vybral Bruce Springsteena. Když mi bylo 18 let (už je to dávno), mým prvním koncertem bylo turné Tunnel of Love Bruce Springsteena. Dodnes je to nejlepší koncert, jaký jsem kdy zažil. Kromě bezmezné energie a hudebních kvalit si za ta léta ještě více cením textů písní (všechny jeho autorem) a způsobu, jakým jsou životní problémy interpretovány v hudbě a textech.

Kvůli mé lásce ke sportu bych si (posmrtně) vybral Johana Cruijffa. Myslím, že to nepotřebuje další vysvětlení.

Jaká je vaše nejlepší vzpomínka na auto?
Své první klasické auto jsem si koupil, když mi bylo 18 let. Vlastně jsem si chtěl koupit Chevrolet Bel Air z roku 1957, ale jako student jsem si to nemohl dovolit. Koupil jsem si tedy Opel Olympia Rekord P1, který byl modelově nejpodobnější a mohl jsem si ho dovolit. Tu klasiku jsem s pomocí kamarádky kompletně zrestauroval a dokonce jsme s ní jeli na dovolenou do Belgie, Německa a Francie. Užili jsme si u toho spoustu legrace, jak při práci na autě, tak na dovolené. Za nejlepší detail mi připadala (originální) roleta, kterou se dalo vytáhnout před chladič zatažením za řetízek v palubní desce. To mělo za cíl rychleji zahřát motor Opelu v zimě.

Proč je pro vás pracovní den v ERClassics tak zábavný?
Když ráno otevřu dveře showroomu ERClassics, unese mě lehký zápach oleje a benzínu. Vůně, kterou ucítíte jako automobilový nadšenec. Pak rozsvítím světlo a zazáří na mě stovky klasických aut a mladých lidí, z nichž každý má svou jedinečnou krásu v barvě, chromu, gumě a designu. Jaké krásné přivítání každý den. Pak si s partou vypijeme kávu, zasmějeme se hezkým historkám a pak pracujeme na našem koníčku a děláme maximum pro to, abychom zajistili spokojené zákazníky. Dokázal jsem proměnit svůj koníček ve svou práci, jak je to krásné!

Oldtimery pro mě mají zvláštní význam
Veteráni pro mě vždy měli zvláštní význam. Stále si užívám každý den klasickou krásu, kterou nám každé z těchto vozů nabízí, technologii, se kterou jsou sestavena, a samozřejmě nádherný jedinečný zvuk, který produkují.

www.ernestpraag.com